2009. szeptember 17., csütörtök

...cifra járásáról

Hétvégén körbetekertük a Balatont, két unokatestvéremmel és legjobb barátommal, akkor tűnt fel hogy mennyire hozzá lehet szokni a butapesti közlekedési morálhoz: szerintük néhány autó túl közel ment el és tapló módon beszólogattak, számomra viszont nem történt semmi szokatlan, csak szép kényelmes tempóban (IMHO néha túlságosan is kényelmesben) bandukoltunk tovább.
Reggel viszont igenis feltűnt az az elkanászodott ökör, aki a barombapuffadt fekete terepjárójával majdnem föllökött, azaz a szokásos/kényelmez tízcentis zónán belülre jött. El is felejtettem már rég, azt viszont első blikkre nem értetem hogy a piros hetes busz a Tétényi út legelején miért tolat velem szembe, hát megvolt az oka: Y-elágazás, kétszer két sáv. Két sáv megy egyenesen, két sáv jobbra. Emberünknek sikerült a legjobboldalibb sávból úgy balra kanyarodnia a korábban is látott idegbeteg (juteszembe, engem is a buszsávban vegzált, ahol semmi keresnivalója) tempóban, hogy a busz elé kanyarodás után, mikoris rájött hogy ara továbbmenni nem igazán lehet (bár így visszagondolva tuti átment volna a padkán/füvön/járdán), a busz elvasalta. Persze úgy, hogy az eset után mindkét sáv autóval járhatatlan maradt...
...vajon számít is valamit az illetőnek hogy hány embernek okozott ijedtséget/kellemetlenséget a buszon, hány ember nem tudott miatta a lezárt úton közlekedni, mennyi kárt okozott a saját autójában (a buszban esett kárt legalább megfizeti a biztosítója). és hogy mennyivel lesz magasabb a kötelező felelősségbiztosítása? Csak remélem hogy a válasza nem az lenne hogy "Na és? Megtehetem..."

Nincsenek megjegyzések: