2009. december 2., szerda

Az ilyenek aranyozzák be a napot

A Régi IT igazgatónk (Némethy Dániel, megérdemli hogy névvel dicsérjem) Jó Ember, Dicső Ember. Tanultam tőle shell-script-beli apróságokat, láttam router-t konfigurálni, tűzfalat heggeszteni, volt koncepciója és jövőképe és emberileg is felnézek rá: mintegy mellesleg teológus, és becsülöm amit ebbéli minőségében tesz, megtisztelve érzem magam hogy néha engem is meghív.
Időközben egy ideig más igazgatónk volt, erőteljesen más, mondjuk úgy reagáló szervezői mentalitással. A mostani főnököm természetesen tökéletes, szép és okos. Egyébként operátorként kezdte, SQL rendszergazdaként folyatatta, ergo ért az informatikához, érti az IT-sok problémáját, de egyre inkább érezni a Drága Anyacég Áldásos Óvó Gondoskodását, azaz tonna riportot kérnek, Tökéletes Szoftverek használatára "kérnek" (na ez megérne bőven mégegy post-ot) és távolról okosakat mondnak.

A változás leginkább abban érhető tetten, hogy míg Dániel olyan embereket gyűjtött maga köré, aki nem mondta azt hogy "ez nem rám tartozik" és a feladatokat nem kellett kiosztani, de ha mégis, egynél többször nem kellett elmondani, mostanság már más a felfogás: konkrétan az egyik projektvezető helyett vezettem az egyik ATM-ekkel kapcsolatos projektet, koordináltam, intéztem, telepítettem, megoldottam, (a projektvezető kivételével) köszönet helyett viszont a "hogy képzeled hogy belenyúlsz" jutott. Érdekes, hogy az "OK, akkor mától a te dolgod" válaszom után hirtelen a "nem úgy gondoltam" válasz érkezett, midenesetre elvették az egyik jogosultságomat, (és bár minden egyebet én telepítek rájuk) egye fene az ATM-ekre már nem én telepítem a reklámképernyőket.
...csak tudnám hogy a sorszámosztók/videórögzítők miért maradtak rajtam?

No minegy, lényeg hogy a változás szele szép lassan elfújja a becsületes munkát, odafigyelést, törődést és megelőzést, az osztrákok "ha nincs hibajegy, nem is dolgozol tehát nincs rád szükség" hozzáállása pedig a "hibajegy nélkül nincs is probléma" (szerintem veszélyes) mentalitáshoz vezet...

Valami lehet a levegőben, mert eszement mértékben ment el az esze sokmindenkinek, de míg régi mentalitással ez zavart és küzdöttem ellene, a Dicső Új Rendnek köszönhetően utóbbi időben inkább csak mulattat a sok inkompetens zombi, ezen felül viszont vannak azért még jófej cselekedetek, pl. a sorszámosztókon történt reklámvideó-csere után a mai egyik hibajegy:
sziasztok

minden jel szerint szerver szobában Einstein üvölt.
Megnézitek?

Köszi

...vajon közben kerékpáron teker nyelvet nyújtva?

Nincsenek megjegyzések: