2008. április 8., kedd

Törődj vele, kényeztetni fog...

...a kerékpárod. Egyre nehézkesebb volt beállítani a hátsó váltót és féket, vasárnap atomjaira szerdtem mindekettőt. Olyan alkatrészek és megoldások bukkantak elő, amikről nem is tudtam hogy léteznek. (V-fék súrlódó csapágyat mondd, tisztít-zsíroztál-e már?)
Persze hogy a váltó szétszed-tisztítását hátulról kezdtem és a folymat legvégén jutottam el a szétrojtosodott bowdenvéghez. Persze hogy a multkor már beépítettem a tartalék bowdenemet, persze hogy a decemberi e-bike rendelésből kihagyták a tartaléknak rendelt teflonos bowdent.
Naná, hogy nem lőttem túl a célon, pl. bowdenből csak három váltó és két fékhez való legjobb, teflonosat rendeltem! :)
...de hogy a tegnap ideiglenes pótlásként vett teflonmentes köszörült bowdennel milyen sima a váltás, és hogy a beállított fék és kicentírozott kerék után milyen szinten érezni úgy, hogy a paripa hálából besegít és tol rajtam nagyokat!
...azt hiszem a mostani hű-de-büszke-vagyok-rá-de-minőségi kerékpár mellé alkalomadtán szerzek? fenéket, építek egy másikat ami a leg low-endebb cuccokból lesz összerakva szigorúan márka nélkül, de a leggondosabban válogatva és karbantartva. Félek hogy jobban fog menni...
Tanulság, hogy egyrészt ha úgy érzed mostanság fáradékony vagy, inkább szereld meg picit a kerékpárodat, másrészt az alkatrészek "minőségénél" többet számít a karbantartás és beállítás: nemrégiben egy hosszabb, egyenes, nagyon enyhe lejtőn gurultunk picit, a mostanság egy éves Shimano Deore LX agyaimat és 28"-os, sima futófelülető, 4.5+-ra fújt Continental Contact Security System kerekeimet simán, fékezéssel újrakezdve többször legurulta egy első ránézésre szétkopott csotrogány(megtévesztő!), Alivio agyas 26"-os nagy balonosságú recés kerekű MTB. Azóta nem hevertem ki...
...most már állnék a tesztnek ismét elébe! :)

Nincsenek megjegyzések: